czwartek, 17 stycznia 2013

Domowa pizza jak z pizzerii

Dość niedawno zamieściłam tu przepis na taką typowo domową pizzę . I jako, że danie to, praktycznie parę razy w miesiącu pojawia się u mnie na stole mój dzisiejszy wpis będzie zawierał przepis na pizzę jaką spotkać można w dobrych pizzeriach! Bo cała tajemnica tkwi w pieczeniu pizzy… Jeśli nie mamy kamienia do pieczenia do pizzy to nic nie szkodzi! Dzięki temu przepisowi otrzymasz idealną pizzę rodem z najlepszej restauracji. Pizza smakuje jak..., jak wspomnienie z Włoch…

Domowa pizza jak z pizzerii

Składniki na ciasto:


450-500g mąki pszennej
1  szklanka ciepłej wody
0,5 kostki drożdży babuni (50g)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oliwy
Przyprawy do ciasta: szczypta bazylii, oregano lub ziół prowansalskich (Opcjonalnie)

Z powyższych składników otrzymamy dwie pizze o średnicy około 40 cm.

Moje składniki:

25 dag sera żółtego mozzarella
20 dag plasterków szynki
30 dag pieczarek
2 cebule (biała i czerwona)
1 duża papryka czerwona
Oliwki zielone

Przyprawy na wierzch pizzy: Oregano, słodka papryka

Domowa pizza jak z pizzerii

Sposób przyrządzenia:


Do miski wrzucić rozdrobnione drożdże, wlać letniej wody (woda nie może być gorąca bo „zabije” nam drożdże!) i dobrze rozmieszać do całkowitego rozpuszczenia się drożdży. Następnie, dodać przesianą mąkę, oliwę, sól, cukier i ewentualnie przyprawy - wyrabiać ciasto. Jeśli będzie taka potrzeba można dosypywać trochę mąki, tak aby ciasto nie lepiło się do dłoni (mi wyszło troszkę ponad 500 g mąki). Ciasto polecam przełożyć do dużej miski, którą wcześniej wewnątrz posmarowaliśmy oliwą i odłożyć w ciepłe miejsce na około 20-30 minut. W tym czasie, przygotować składniki na wierzch oraz włączyć już piekarnik na 240 stopni i co ważne!: w środku także musi się już nagrzewać blacha na której będziemy piec pizzę.
Później, przygotować papier do pieczenia o wymiarach zbliżonych do blachy i przy pomocy dłoni dokładnie rozprowadzić po całej jego powierzchni łyżkę oliwy.
Następnie wyrośnięte ciasto, podzielić nożem na pół. Pierwszą partię równomiernie rozłożyć na papierze, tak aby otrzymać w miarę kształtne koło.
Na rozłożone ciasto w kolejności układamy: sos pomidorowy/ketchup, ser mozarella i pozostałe składniki.
Nagrzaną blachę ostrożnie wyciągnąć i zsunąć papier z pizzą na blachę. [Jeśli, nie macie nikogo do pomocy, aby trzymając blachę, ktoś zsunął Wam pizzę - polecam zrobić tak: papier z pizzą przełożyć/zsunąć na ruszt, a następnie z rusztu łatwiej będzie Wam ją zsunąć papier z pizzą bezpośrednio na gorącą blachę.]
Pizzę piec w piekarniku rozgrzanym do 240st C (z termoobiegiem) około 8-10 minut lub bez termoobiegu w temp. 220st C przez 15-17 minut. Z kolejną porcją ciasta postępujemy tak samo - polecam przygotować drugą pizzę w trakcie pieczenia się pierwszej.

Do pizzy polecam tez mój sos czosnkowy!

Domowa pizza jak z pizzerii

Domowa pizza jak z pizzerii

Podobne posty:

50 komentarzy:

  1. Smakowicie to wygląda ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. A Paula powiedziała, że pizza lepsza niż w odwiedzanej przez nią pizzerii:-)
    Również potwierdzam, że jest bardzo dobra!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu kurcze aż mam ochotę :( Kierunek Zabrze i to już!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj zrobiliśmy z Madzią pizze, ciasto rewelka, obiadam się teraz nią na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. pizza wygląda wyśmienicie, a na ile minut ciasto należy odstawić do wyrośnięcia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto odstawić na około 15-20 minut (ja odstawiam je w okolice kaloryfera:)), akurat mamy czas na przygotowanie pozostałych składników!

      Usuń
  6. Nie powiem - pizza zapowiada się niesamowicie smacznie! Na zdjęciach wygląda prawie identycznie, jak moja ulubiona z Dominium :)
    Dziś popołudniu - walczę! Będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasto rewelacja :) właśnie jesteśmy po konsumpcji. pozdrawiamy autorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. CHyba odmroże dziś drożdze...:)
    m.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda lepiej niż z pizzerii ;D Też sobie jutro zjem! ale niestety takiej chyba nie zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktyka czyni mistrza! :)
      Ale jeśli się zrobi tak jak jest w przepisie... to powinny wyjść dwie pyszne 35-40cm pizze! / Pozdrawiam

      Usuń
  10. Witaj Niula! Zrobiliśmy pizzę według Twojego przepisu - wyszła przepyszna i to już za pierwszym razem :) POLECAMY WSZYSTKIM AMATOROM PIZZY :) Pozdrawiamy Asia i Marek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że pizza się udała i Wam smakuje! :)

      Ja już od dawna nie chodzę po pizzeriach, tylko sama w domu robię, a znajomym i rodzinie bardzoo smakuje... :)

      Pozdrawiam Was serdecznie!

      Usuń
    2. Wyglada przepysznie! Na pewno zrobie!

      Usuń
  11. Tka tylko czy po wymieszaniu drozdzy i wody tez trzeba odstawic .czy mozna juz mieszac składniki/

    OdpowiedzUsuń
  12. Po rozpuszczeniu drożdży od razu przesiewamy mąkę - nie czekamy - odstawiamy już dobrze wyrobione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To znowu ja ja anonimowy :)
    a na ile tak odstawic ciasto na 1godz czy pół do wyrosniecia .czy mniej ?:)
    Mam w sumie 3 przepisy ale chyba spróbuje ten.A w rogi ciasta zawijac ser .Czylepiej nic nie robic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na pół godzinki będzie odpowiednio!
      Musi być w miarę ciepło - ja zazwyczaj odstawiam miskę z ciastem w okolicach kaloryfera lub płyty gdzie wcześniej było coś gotowane. W tym czasie kroje wszystkie składniki i wychodzi idealnie [tak nieskromnie ale..] (zresztą widać na zdj;)) Ser w rogach jak najbardziej można, ale sugeruje za pierwszym razem wypróbować bez serowych krawędzi ;)

      Usuń
  14. Chejka.Juz po posiłku.
    Co do ciasta to jest 1 klasa.Chrupiace ,nie za cienkie ,nie za grube .W sam raz takie jak powinno byc.wyrosło znakomicie .Podzieliłem na dwie kulki rozwałkowałem i dalej juz z górki :) Poniewaz wszystko miałem przyszykowane...
    Moze troszke aby przesadziłem z składnikami.Troszke dałem za duzo.Ale smakowało.Nastepnym razem dam niej :)

    Podstawa pizzy to ciasto.A to z twego przepisu to rewelacja.
    Piekłem w piekarniku 240 stopni z termoobiegiem niecałe 10 min.

    Pizza dodana do ulubionych.
    Dzięki i Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pizza się udała! :) i stała się Ulubioną!

      Fakt czasami dać mniej składników daje jeszcze lepszy efekt ;-)

      Usuń
  15. No fakt.Człowiek uczy sie całe życie czegos nowego :)
    Ale najważniejsze ze sie udało .Dzieki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pizza super polecam przepis !!!! Udało mi sie za pierwszym razem zrobic taka pizze jak w pizzerii i to wlasnie z tego przepisu. Dziekuje bardzo

    OdpowiedzUsuń
  17. Pizza rewelacja , to była moja pierwsza własnoręcznie zrobiona pizza i wyszła prze pyszna :) Przepis super :) Dziękuje za wspaniały przepis

    OdpowiedzUsuń
  18. wspanialy przepis pizza wyszla znakomita;))
    Pozdrawiam;**Bylo pysznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ apetycznie wygląda mniam :) piękne zdjęcia podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Juz nigdy wiecej kupnej! Ta pizza jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne ciasto!Dodatki można modyfikować, ale ciasto to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  22. Nabrałam ochoty ale nie wiem ile powinnam piec jeśli nie mam piekarnika z termoobiegiem (jeszcze nie mam) żeby pizza była idealna??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi! Bez termoobiegu pizze piec w temp. 220-230st C przez 15-20minut - Pierwszą trzeba obserwować przy drugiej już będziesz wiedzieć :)

      Usuń
  23. Pizza pierwsza klasa! :)
    Piekłam dłużej niż 10 minut,ale to pewnie wina mojego kołowatego piekarnika :)
    Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam pizze dać na ruszt i następnie zjeść , czy dać do piekarnika ?? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pizza! Przepis dodaję do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  26. a jak zrobić sos pomidorowy?

    OdpowiedzUsuń
  27. Pyszniuka, chrupiąca! Pizza smakuje jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczna! Zrobiłam z mąki pszennej razowej, przesianej. Cud miód!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. http://dietatopodstawa.com.pl/masa/domowa-pizza-jak-z-pizzerii-przepis/
    To mój przepis, jak oceniasz :)?

    OdpowiedzUsuń
  30. A jak zrobić sos pomidorowy ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki:

      1 puszka z pomidorami
      1 średnia cebula
      1-2 ząbki czosnku
      1-2 łyżka oliwy

      Przyprawy:
      szczypta soli, pół łyżeczki cukru(opcjonalnie miód), pół łyżeczki suszonej bazylii i oregano

      Sposób przygotowania:

      Cebulę drobno pokroić. Do małego garnka wlać oliwę i zeszklić cebulę. Po kilku minutach do cebuli przecisnąć ząbki czosnku. Do garnka dodać pomidory z puszki (już gotowe - pokrojone) dobrze doprawiamy; tak aby sos nie był zbyt kwaśny - do smaku. Gotujemy na małym ogniu całość tak długo, aż dobrze zgęstnieje i sok z pomidorów odparuje. Pomidory w trakcie gotowania powinny się rozpaść.

      Ja często zamiast sosu po prostu na spód pizzy daję ketchup :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Witam.Ciasto na pizzę przepyszne. ��
      Ja natomiast jeśli chodzi o sos to daję passatę pomidorową 250g np.Cirio,łyżeczkę suszonego oregano i bazylii,płaską łyżeczkę soli i jak kto chce ząbek czosnku wyciśnięty. Wymieszam, nie gotuję! I na pizzę! Przepis mam od znajomego Włocha z Florencji ��. Pizza jest pyszna z tym sosem. Pozdrawiam.

      Usuń
  31. Bardzo dziękuję :) wypróbuję pizzę Pani przepisu :) dam znać jak poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Próbowałaś ciasto z mniejszej ilości drożdży? Np. 5 gramów drożdży na 500 gramów mąki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to nie próbowałam... Ten przepis jest dla mnie 'święty' jeśli chodzi o proporcje; przepis na ciasto jest od mojej mamy i w dodatku taki że zawsze pizza wychodzi idealnie...! :) wiec z tej kwestii ja nie eksperymentowałam

      Usuń
  33. Pizza ideoloooo !!!

    OdpowiedzUsuń
  34. Pizza przepyszna!!!!!! Polecam!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  35. Trochę zmodyfikowalem rozpuszczenie drożdży zmieszalem wodę z mlekiem pół na pół. Ciasto pierwsza klasa :) Piekłem w 240 stopniach na termoobiegu niecałe 10 min,jako podkład dałem passatę z bazylią, oregano i mieszanką ziół kuchni włoskiej, trochę cukru i soli całość zagotowalem żeby odparowac wodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie chodzi w kuchni :) aby 'budować smak'; modyfikować po swojemu dobre i przede wszystkim sprawdzone/pewne przepisy.
      Świetny pomysł z passatą - musiała smakować... ;-)

      Usuń
  36. Pizza rzeczywiście smakuje jak z pizzerii. Super przepis - polecam 😊 🍕

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzisiaj poraz kolejny pizza króluje na moim stole ;) goście są zachwyceni i każdy pyta o przepis - poleciłam bloga ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. Przyznaję, że wypróbowałam wczoraj ten przepis i wyszło super :) Dodałam tylko trochę "zieleninki", bo uwielbiam pizzę z dodatkiem rukoli :)

    OdpowiedzUsuń