wtorek, 9 kwietnia 2013

Sernik z brzoskwiniami - ten znakomity!

Serniki mnie nie kochają, ale ja kocham serniki! I ten darzę ogromną miłością, bo to pyszne cudo zawsze się udaje, a smakuje hmm to już ciężko opisać...- zapewne każdy z Was już miał tę przyjemność go spróbować. Sernik ten musiał tu znaleźć, bo póki co, jest królem serników w mojej kuchni. Więcej już słodzić nie będę, bo zwyczajnie jest on Idealny.

sernik z brzoskwiniami

Składniki na ciasto:


1 kostka miękkiego masła (200 g)
1 szklanka cukru pudru
6 żółtek
4-5 łyżek kakao ciemnego
2 łyżki śmietanki 18%
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 szklanki mąki pszennej

Do miski wrzucić powyższe składniki i wyrobić z nich ładne, lśniące ciasto. Następnie ciasto podzielić na mniej więcej dwie równe części, owinąć je folią i wsadzić do zamrażarki na około 30 minut. W tym czasie mamy czas na masę serową.

sernik z brzoskwiniami

Składniki na masę serową:


1 kg twarogu aksamitnego (ja użyłam gotowego z wiaderka)
0.5 kostki miękkiego masła (100 g)
2 łyżki budyniu śmietankowego w proszku
1 szklanka cukru
3 jajka

Jajka utrzeć z cukrem, później dodać miękkie masełko cały czas miksując. Następnie do masy dodać budyń w proszku i stopniowo partia po partii dodawać twaróg i cały czas ucierać do uzyskania gładkiej masy.

Dodatkowo:
Brzoskwinie w syropie – duża puszka
6 białek
3/4 szklanki cukru
Białka z cukrem ubić na sztywną pianę. Brzoskwinie pokroić w niewielką kostkę.

Sposób przygotowania całości:


Pierwszą część ciasto wyjąc z zamrażarki i przy pomocy tarki lub po prostu odrywając kawałeczek po kawałku pokrywać dno przygotowanej blachy (25x40). Następnie wyłożyć masę serową, na którą rozrzucić pokrojone brzoskwinie. Później całość równomiernie pokryć pianą i na koniec zetrzeć na tarce drugą część ciasta. Ciacho piec w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180st C przez 60 minut.

sernik z brzoskwiniami

Podobne posty:

29 komentarzy:

  1. ojej, a ja nie znam takiego sernika... wygląda rzeczywiście fantastycznie, zapiszę sobie przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już widać, że przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ten sernik ale jakoś nigdy do tej pory nie robiłam kakaowej wersji ciasta:) Koniecznie trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bosko :) robiłam podobny ale bez bezy i na jasnym cieście

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik na ciemnym cieście - niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny!:) Muszę koniecznie wypróbować, bo kocham serniki:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten sernik, jest super dobry. Ja ostatnio wpadłam w sernikową manię, piekę i jem i się uśmiecham :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam Mniam;-))) ja tez uwielbiam sernik pod każdą postacia! A Twoj napewno był pyszniutki, bo tak wygląda;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam. Z brzoskwiniami, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda prześlicznie - kakaowe ciasto, biała masa sernikowa i te słoneczne brzoskwinie... Bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie siedzi w piekarniku a ja mam ochotę do niego wejść bo tak pachnie że aż mnie skręca :) Smakowo się nie wypowiem, bo to na zamówienie ale się boję że będzie wyczuwalna ilość mąki. Dałam i tak o pół mniej niż w przepisie i 1 dodatkowe jajko a i tak nie umiałam wyrobić masy. Może błędem jest to że wyrabiałam ręcznie? Mimo wszystko ten zapach... :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekłam ten sernik i musze przyznać że to najlepszy sernik jaki jadłąm ever!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam go na chrzest córki jest wspaniały, wszyscy się nim zajadali. Pozdrawiam autorkę; ))

    OdpowiedzUsuń
  14. Moge zamiast cukru pudru dodac zwykly cukier (drobny)???

    OdpowiedzUsuń
  15. witam,
    na jaką blachę te składniki?

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę A ja do masy mam tylko 50g masła.. może być czy to zmieni smak ciasta jeśli nie dodam 100gram..???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze!? Ja nie przejmowałbym się tym i sernik mimo tego niedużego braku zrobiła :) Są przepisy gdzie do serników nie dodają ludzie ani 1g masła i wychodzi pięknie... :)

      Pozdrawiam i czekam na opinię

      Usuń
  17. Wzięłam twaróg w kostce i dodałam więcej śmietanki. Wyszedł trochę luźny:) Ale po wystudzeniu był smaczny i spójny. Pewnie warto było wsypać cały budyń. Zrobię na niedzielę do kawiarenki parafialnej. Na pewno będzie miał wzięcie. Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  18. Na samym początku byłam wściekła,cztery szklanki mąki okazały się prawie kilagramem, było już za późno.Nie miałam śmietanki ale zastąpiła serkiem homogenizowanym. Sernik wyszedł super polecam !!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. czy śmietanka 18% to jest taka śmietana co się dodaje do zupy np. z piątnicy ?

    OdpowiedzUsuń
  20. a czy zamiast masła można dodać margarynę lub mix do smarowania?

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie próbowalam z margaryna... czy mixami. Maslo to maslo. Ale robi sie ciasta na olejach moze sie udac?! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy można nie dawac ciasta na wierzch? Ostatnio sernik wyszedl pyszny ale ciasto u gory jak kamien. Musialam zrywac je z góry :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wszystko można! tylko można spróbować po 35-40 minutch pieczenia przyczyć górę ciasta folią aluminiową jak piekarnik taki ;-) Dziwne że takie wyszło...:(?! może za dużo mąki ? - spróbować dać troszkę mniej (3,5 szklanki) i tą folię zastosować :) Pozdrawiam

      Usuń