wtorek, 2 lipca 2013

Naleśniki - cieńkie i elastyczne

Naleśniki każdy umie, każdy zna a przepisów jest wiele... Ja mam swój ulubiony, dzięki któremu wychodzą mi cieniutkie, miękkie i co ważne elastyczne. Świetnie nadają się na krokiety czy do samego faszerowania bo po prostu nie pękają. Szykuje się je (wiadomo) szybko i łatwo a sposobów na ich podanie jest bardzo dużo... więc nic tylko wymyślać pyszne dania.

Naleśniki

Składniki:


2 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
2 jajka
Szczypta soli
0,5 łyżeczki cukru
1 łyżeczka jogurtu naturalnego
2 łyżeczki miękkiego masła

Sposób przygotowania:


Do miski wlać mleko, wodę, dodać jajka ,mąkę, sól, cukier, masło i dodatkowo jogurt – czyli jednym zdaniem wszystkie składniki – i przy pomocy miksera wszystkie dobrze ze sobą połączyć. Ciasto będzie mieć malutkie grudki masła ale o to właśnie chodzi, gdyż przy smażeniu naleśników nie trzeba będzie już smarować olejem patelni a po grudkach oczywiście nie będzie ani śladu. Na patelnię teflonową wylać cienką warstwę ciasta i smażyć z każdej strony przez nie całą minutę. Podawać z ulubionymi dodatkami na słodko lub na słono.

Naleśniki

10 komentarzy:

  1. Faktycznie pierwszy raz w życiu moje naleśniki nie pękały podczas nakładania farszu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie wyszły idealnie, ani jeden nie pękł! Z tej samej ilości ciasta co zwykle wyszło mi ich o połowę więcej! Bardzo cienkie i elastyczne! Przepis super, wylądował już na mojej lodówce :) 10/10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejkuu dziękuję! Bardzo mi miło :-)!

      Usuń
    2. Ale ile ich wychodzi z tego przepisu?

      Usuń
    3. Panie Marcinie, z podanej ilości składników wyjdzie Panu 10-12 naleśników. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Rewelacyjny przepis!!!!!!!! dzieki

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, fajny i prosty przepis. Faktycznie wyszły elastyczne, ale dodałam więcej wody, bo ciasto wydawało się zbyt gęste.

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne, dziękuję! własnie usmażyłam i zjadłam z dżemem pomarańczowym, mięciutkie i delikatne

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacja.Z dżemem i nutellą super. naleśniczki mega elastyczne,już zapisałam przepis,jako ulubiony

    OdpowiedzUsuń