niedziela, 22 września 2013

Ciasto bananowo-toffi czyli Banoffee

Gdy po raz pierwszy skosztowałam tego ciasta, a było to dość dawno na urodzinach mojej koleżanki, to już wiedziałam, że to będzie jedno z moich ulubionych ciast... Ciasto bananowo-toffi jest zwyczajnie pyszne, pomimo tego, że w cieście jest spora ilość słodkiego kajmaku wcale nie jest bardzo słodkie. Ciekawy, bo lekko słonawy smak nadaje ciastu - spód z ciastek Digestive, śmietana dodaje lekkości, z kolei banany w tym połączeniu dają już kompletną i idealną całość. Ciasto przyrządza się bardzo szybko, przepis jest bardzo prosty, a ciasto nie wymaga pieczenia. Bardzo polecam!


Składniki:


220g ciastek Digestive
0.5 kostki masła (100g)
1 puszka masy krówkowej (ja dałam firmy Gostyń 510g - bardzo zalecam użycie tej masy!)
3-4 banany
400g śmietanki 36%
2-3 łyżki cukru pudru
6 skruszonych herbatników kakaowych i zwykłych
Opcjonalnie: starta czekolada


Sposób przygotowania:


Ciasteczka przy pomocy wałka lub blendera rozdrobnić. Masło roztopić w mikrofalówce lub w garnku i dodać do pokruszonych ciastek i wymieszać. Spód tortownicy wyłożyć papierem, a następnie przełożyć do niej masę z ciastek i mocno ubić spodem szklanki, tak aby cały spód był równomiernie pokryty. Tortownicę na około 15 minut wsadzić do lodówki. Puszkę z kajmakiem włożyć do garnka i zalać gorącą wodą, po to aby lepiej się później rozprowadzał. Banany obrać i pokroić je w plasterki 0,5cm. Następnie na ciasteczkowy spód, wyłożyć masę krówkową, i poukładać kawałki banana. Śmietanę z dodatkiem cukru pudru ubić na sztywno i przykryć ją banany. Śmietanę według upodobania posypać można pokruszonymi herbatnikami lub startą czekoladą. Ciasto najlepiej zostawić w lodówce przynajmniej na 3-4 godziny a najlepiej na całą noc.


Podobne posty:

7 komentarzy:

  1. wspaniałe ciasto, super podane.
    Zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wracać do tego ciasta. Smakuje wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam niedawno i całkiem nam smakowało, choć dla mnie było jednak ciut za słodkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Maximum słodkości w jednym kawałku, pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym określiła je jako bardzo słodkie, ale nie przeszkadza mi to pochłaniać kilku porcji naraz ;) Zgadzam się, że jest pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  6. ja uwielbiam słodycz, dlatego dla mnie nie jest aż tak słodkie :) połączenie banana i karmelu -rewelacja! Można dodać mniej cukru pudru do śmietany to może będzie mniej słodkie dla was:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię spód ze zmielonych herbatników i roztopionego masła, który podpiekam.Na wystudzony kładę plasterki bananów i na to karmel.Następnie układam miękkie biszkopty i na to śmietanę ubitą ze śmietan-fixami(nie dodaję cukru pudru).Polecam!

    OdpowiedzUsuń