wtorek, 10 grudnia 2013

Potrawka z woka z ryżem, kurczakiem, chorizo i warzywami

To danie, było całkowitą improwizacją! Postawiłam wok na palniku i rozpoczęłam kreowanie smaku. Lodówka stała otworem i składniki same wpadały mi w dłonie. Do woka trafiły także dwie puszki czerwonej fasoli, które były skąpane w gęstym sosie z chilli. Produkt ten, niedawno wypatrzyłam na sklepowych półkach i w przypadku mojej potrawy bardzo podkreślił jej smak. Potrawka w smaku, początkowo była dość łagodna, jednak po krótki czasie wyłaniała się delikatna nuta chilli i pieprzu. Udało mi się wyczarować bardzo smaczne danie, które zachwyciło wszystkich gości. Polecam to danie nie tylko na obiad ale także na rodzinne imprezki.

Potrawka z woka z ryżem, kurczakiem, chorizo i warzywami

Składniki:


400g filetu z kurczaka
200g kiełbasy chorizo
2 puszki czerwonej fasolki w sosie chilli (2x395g)
2 szklanki ryżu
2 cebule
3 ząbki czosnku
2 papryki czerwone
1 papryka żółta
1 duża marchewka
1 średni por
1,5l wody
1 kartonik passaty pomidorowej
3-4 łyżki oliwy
Przyprawy: sól, pierz czarny, papryka słodka, bazylia, zielonej pietruszki suszona

Sposób przygotowania:


Filet z kurczaka opłukać, oczyścić i pokroić w kostkę. Kiełbasę, cebule, papryki oraz ząbki czosnku pokroić w kosteczkę. Marchew obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Por umyć i tylko białą część pokroić w talarki. Następnie, w woku lub w dużym garnku rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę, kiełbasę oraz kawałki filetu i podsmażyć do momentu aż cebula się zeszkli, a kurczak nabierze delikatnie koloru złotego. Później dorzucić czosnek, paprykę oraz przyprawy do smaku – całość dobrze przemieszać. Po kilku minutach wsypać ryż i wymieszać go ze wszystkimi składnikami; przy tym delikatnie go podprażając. Po kilku minutach wszystko zalać 1 litrem wody, dodać passatę, przykryć pokrywką i na wolnym ogniu gotować - od czasu do czasu przemieszać i pilnować aby woda całkowicie się nie wygotowała. Gdy już wody ubędzie, dolać jeszcze dodatkowe 0.5l, wrzucić marchewkę i por oraz fasolkę - całość ponownie wymieszać i gotować do momentu, aż ryż będzie już miękki. Jeśli będzie taka potrzeba można jeszcze dodatkowo doprawić. Potrawkę podawać na gorąco.

Potrawka z woka z ryżem, kurczakiem, chorizo i warzywami

Podobne posty:

4 komentarze:

  1. Takie risotto musiało smakować! Smacznie wygląda... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło bez smaku i zupełnie inaczej niż na zdjęciu. Nie wiem skąd ten kolor ryżu, mój był biały, mimo że dałam fasolę (o której w przepisie zapomniano)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne... bo zrobić danie 'bez smaku' gdzie jest sporo wyrazistych składników to już wyczyn!
      Tym bardziej, że przygotowując jakiekolwiek danie należy przecież na bieżąco kontrolować jego smak... czy jest o tym mowa w przepisie czy też nie!

      Potrawka wyszła dość pikantna i naprawdę bardzo smaczna, zatem ciężko mi cokolwiek innego odpisać!?
      Końcowy kolor ryżu został uzyskany odpowiednio z tłuszczu jaki się wytopił podczas przysmażania kiełbasy Chorizo, z sosu chilli w jakim skąpana była fasolka oraz papryki słodkiej.

      Dziękuję za zwrócenie mi uwagi, na brak w opisie: użycia fasolki

      Pozdrawiam,
      Niula

      Usuń