środa, 22 października 2014

Babka ze śliwkami - prosta i szybka

Śliwki oraz podstawowe składniki = prosta, szybka i ekonomiczna' babeczka ze śliwkami. Tak było tym razem u mnie: czasu niewiele, wnet wpadnie rodzinka, a do kawy w domu nie ma nic! Czasami taki jest bieg zdarzeń w pracowitą sobotę ;) W takim przypadku, moja propozycja jest jak niżej: bardzo proste do przygotowania ciasto, ciasto na szklanki, ciasto na oleju - babka bardzo smaczna i idealna do sobotniej kawki.


Składniki na ciasto:


2 szklanki mąki
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
4 jajka
1 łyżka proszku do pieczenia
1 łyżeczka pasty waniliowej
0,5 kg śliwek węgierek


Sposób przygotowania:


Rozpocząć od przygotowania owoców: śliwki umyć, oczyścić z pestek, skroić na pół a następnie każdą połówkę naciąć(nie do końca) trzy razy tak aby uzyskać kształt tulipana. Ciasto: do miski przesiać mąkę, wsypać cukier, dodać proszek do pieczenia, pastę waniliową lub cukier waniliowy, wlać olej i na końcu wbić jajka. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą połączyć aby uzyskać jednolitą masę. Tortownicę wysmarować odrobiną masła i obsypać niewielką ilością bułki tartej i do tak przygotowanej formy przelać ciasto i fantazyjnie na nim poukładać owoce . Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 st C i piec w nim ciasto przez 50-60 minut (do tzw.: suchego patyczka). Ciasto po ostygnięciu posypać cukrem pudrem.


Podobne posty:

5 komentarzy:

  1. pięknie wygląda, z pewnością była smaczna

    OdpowiedzUsuń
  2. Goście z pewnością byli zachwyceni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zrobiłam :D tylko, że z bananem i nektarynką- tylko to miałam, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie proste, a takie pyszne. Zrobiłam pół na pół kakaowe, dodałam jeszcze figi i jabłka :)

    OdpowiedzUsuń