poniedziałek, 6 lipca 2015

Marynata do indyka na grilla z koperkiem

Sezon grillowy trwa w najlepsze! My, staramy się grillować praktycznie co tydzień, o ile pogoda nam na to pozwala. W ten weekend było naprawdę gorąco... ale dzięki temu można było do późnej nocy posiedzieć i biesiadować oczywiście przy jedzonku z grilla. Tym razem na pierwszy ogień został wrzucony filet z indyka w marynacie z dużą ilością świeżego koperku. W kuchni była improwizacja a wyszło tak, że marynata stała się moją ulubioną w tym sezonie. Mięso wychodzi bardzo soczyste i smaczne; w każdym kęsie wyczuwalny jest smak koperku. Polecam wypróbować i gwarantuje, że nie będzie skarg! :)


Składniki:


0,5 kg filetu z indyka
5 łyżek oliwy
1 łyżka curry
1/3 pęczku świeżego koperku
2 ząbki czosnku
0,5 cebuli
Szczypta soli
Szczypta papryki słodkiej
Pieprz czarny


Sposób wykonania:


Filet z indyka dokładnie opłukać i pokroić w plastry o grubości 2 cm. Do miski wlać oliwę, dodać przyprawy, przecisnąć ząbki czosnku, drobno poszatkowaną cebulę oraz koperek - dobrze wszystko połączyć ze sobą. Następnie do miski wrzucić kawałki mięsa i każdy dokładnie obtoczyć w marynacie. Tak zamarynowane mięso zostawić w lodówce na kilka godzin lub najlepiej na całą noc. Śmiało można ją zastosować także do kurczaka.


2 komentarze:

  1. Próbowałam - zamiast curry (nie przepadam) dodałam odrobinę przyprawy na grilla + szczypta kurkumy na ładny kolor. Podczas grillowania na wierzch położyłam kawałeczek masła. Wyszło przepyszne, soczyste i miękkie. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię - ja bardzo lubię takie połączenia :) i grillowanie

      Usuń