poniedziałek, 13 lipca 2015

Salsa/sos z papryki i pomidorów

Niedawno posiłek, który otrzymałam u siebie w pracy na budowie natchnął mnie do zrobienia tego sosu... Siedziałam i smakując - rozpoznawałam składnik po składniku z którego może się składać ów sos. Udało się. Sos jaki wyszedł spod moich rąk był identyczny jak nie lepszy od mojej inspiracji! Salsa na początku ma delikatnie słodkawy smak, jednak później wychodzi z niej mały diabeł. Jest idealnych dodatkiem do mięs, wędlin czy też do przekąsek. Z podanych składników wychodzi dość sporo tego sosu i wystarczy na długo (u mnie jednak połowa poszła pierwszego dnia;-)).  Śmiało może stać w lodówce do dwóch tygodni.
Jeśli lubicie takie ostrzejsze smaczki, to gorrrąco polecam!


Składniki:


2 puszki z pomidorami
1,5-2 papryki czerwonej
1 czerwona papryczka chilli
0,5 zielonej papryczki chilli
1 duża cebula
3 ząbki czosnku

Przyprawy:


0,5 łyżeczki słodkiej papryki
0,5 łyżeczki sosu piri-piri (opcjonalnie papryki ostrej)
Świeżo mielony pieprz czarny
Szczypta soli
1 płaska łyżka cukru trzcinowego (opcjonalnie miodu)
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka ziół prowansalskich

Sposób przygotowania:


Cebulę, papryczki chilli oraz czosnek pokroić na drobno i wszystko wrzucić na patelnię z rozgrzaną oliwą – podsmażyć do czasu aż cebulka się zeszkli. Następnie do garnka przerzucić podsmażone składniki i pomidory z puszki. Całość dobrze przyprawić i gotować przez około 20 minut, na niewielkim ogniu. W tym czasie, paprykę czerwoną pokroić na bardzo drobno i podsmażyć na patelni  z odrobiną oliwy. Zawartość garnka zmiksować przy pomocy blendera ręcznego, a następnie do sosu dodać podsmażoną paprykę. Sos gotować jeszcze przez około 30 minut. Gotowy sos podawać można na ciepło jak i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz