sobota, 5 września 2015

Sałatka owocowa z ananasem i arbuzem

Pogoda za oknem wyraźnie pokazuje, że lato już powoli się z nami żegna... Ja jeszcze przez moment pozostanę w letnim nastroju, bo moje myśli jeszcze są na plaży ;-) I tak teraz nasunęło mi się powiedzenie, które mawia mój kolega, Pan K.: "Pewnieee, PLAŻA, pewnie". Propozycja moja jest taka: przedłużmy sobie lato przyrządzając taką oto lekką i zdrową sałatkę owocową. Jest ona idealna na upalne dni, ale w te ciut chłodniejsze też zniknie, więc bez obaw! Polecam na drugie śniadania lub na deser!


Składniki:


0,5 ananasa
1-2 kawałki z arbuza (półksiężyce)
1 duży banan
1 dojrzała pomarańcza
Dodatkowo: łyżka płatków kokosa, suszona śliwka lub żurawina


Sposób przygotowania:


Dojrzały, słodki ananas przekroić wzdłuż na pół, wydrążyć miąższ z połowy i pokroić go na mniejsze kawałki. Wydrążoną część zostawić –posłuży jako misa do podania sałatki.  Kawałki arbuza pokroić na kawałki i oczyścić je z pestek. Banan pokroić na plasterki. Pomarańczę filetować w sposób następujący: oba końce pomarańczy ściąć na płasko, a następnie nożem ścinać skórę z białym warstwą odpowiednio po kształcie pomarańczy, tak aby był widoczny tylko miąższ właściwy. Później można pokroić pomarańczę w półplasterki lub wyciąć fileciki. Wszystkie pokrojone składniki ze sobą wymieszać, dodać trochę suszonych owoców i podawać dobrze schłodzoną.

2 komentarze: