wtorek, 27 lutego 2018

Sok z granatu i jabłek

Czasami tak zwany detoks przyda się każdemu. Po zakupie wyciskarki, chyba każdy ma tzw.: szał na soki czy też smoothies. Sok z granatu ma bardzo długą listę cudownych właściwości; między innymi działa jako przeciwutleniacz, polecany jest przy w chorobach serca i układu krążenia oraz wspomaga redukcję złogów złego cholesterolu w naczyniach krwionośnych. W soku z granatu znajduje się ogromna zawartość przeciwutleniaczy powstrzymujących wolne rodniki w organizmie, które mogą mutować i w konsekwencji przekształcić się w komórki nowotworowe. Jest cały szereg innych dobroczynnych działań tego owocu poczynając od powyższego a kończąc na odmładzaniu oraz na poprawie libida;). Te malutkie ziarenka mają w sobie niezwykłą moc; powinny być częścią naszej codziennej diety! To owoc życia, starajmy się go spożywać jak najczęściej!


Składniki:


2 kg jabłek
1 duży owoc granatu
Kilka liści świeżej mięty
0,5 cytryny


Sposób przygotowania:


Jabłka dokładnie umyć, przekroić na pół, oczyścić gniazdo nasienne i jeszcze raz przekroić na mniejsze kawałki. Granat obrać i wydobyć wszystkie nasiona. Obrać i pokroić połowę cytryny. Przygotowane owoce wrzucać do wyciskarki, w między czasie wrzucić kilka liści mięty. Sok jest bardzo orzeźwiający, ma właściwości oczyszczające; należy spożyć go w przeciągu jednego dnia.

8 komentarzy:

  1. Fajny ten sok. Podoba mi się. Ciekawe jak bardzo dietetyczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swego czasu piłam takie soki codziennie - od pewnego czasu przestały mi jednak smakować. Zamiast nich, zaczęłam pijać syropy rozrobione w wodzie. Są słodkie i posiadają ciekawy smak. Zazwyczaj, kupuję syropy produkowane przez firmę https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wśród tego typu syropów Herbapole mają najgorszy skład.

      Usuń
  3. O granacie to nie pomyślałabym, muszę spróbować soku z jego dodatkiem. Te wyciskarki są najlepsze https://zdrovi.pl/k/wyciskarki-do-sokow-wolnoobrotowe/ myślę że jak sok ma być zdrowy i smaczny to warto zainwestować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o soki, to ja przygotowuję je przy pomocy blendera. Ostatnio zamówiłam na https://duka.com/pl/agd/blendery nowy blender ręczny wraz z kilkoma przydatnymi akcesoriami. Dzięki np. różnym końcówkom bez kłopotu przyrządzić mogę wszelkie soki, smoothie, czy też koktajle. Takie napoje są bardzo zdrowe i stanowią ważny element mojej codziennej diety.

      Usuń
  4. Uwielbiam granat - często dodaję go do ciasta, albo do sałatek :) Jedyne co mnie w nim wkurza to jego OBIERANIE. Jak zobaczyłam przepis na sok z granatu od razu się zaciekawiłam i powiem szczerze, że liczyłam, że w tym przepisie jego przyrządzenie będzie polegało na wyciśnięciu go jak zwykłego cytrusa (w takim urządzeniu) więc małe rozczarowanie, że znowu czeka mnie obieranie. Ale cóż mam takiego smaka na ten soczek, że nie omieszkam się trochę pobrudzić ;)

    OdpowiedzUsuń